Nejesť cukor, to nestačí!

Základom ketónovej diéty je obmedzenie, respektíve úplne vylúčenie cukrov a tukov zo stravy. Aj keď ide o tú najdôležitejšiu vec, úprava vašej stravy, nie je postačujúca na to, aby ste na svojej postavy zbadali skutočne pozitívne výsledky. Čo teda robiť, aby diéta zabrala čo najlepšie a i najrýchlejšie?Dvaja ľudia v plavkách sa ponárajú v bazéne.jpg
 
Telo nesmie trpieť
 
Ketónová diéta má jednu nevýhodu, respektíve riziko. Takto rapídna  zmena stravy je pre telo, nepochybne, veľkým šokom. Podstatou je to, že telo začne čerpať z vašich tukových zásob, pretože mu žiadne ďalšie tuky a hlavne ani cukry, neponúknete. Sacharidy naše telo využíva na to, aby malo dostatok energie. Ak ich ale nedostane, musí sa poobzerať po inom zdroji. No a tou, sú práve vaše tukové zásoby. Inak povedané, áno, pri ketónovej diéte, vaše telo doslova bojuje o život.
 
Z tohto dôvodu by ste ho nemali trápiť ešte viac. Zaobstarajte si výživové doplnky, ktoré vám doplnia všetky potrebné vitamíny a minerály. Dôležité je najmä magnézium, ktoré vám môže v období diéty naozaj chýbať. Jedlá soľte viac, ako ste zvyknutí a nezabúdajte ani na zvýšený príjem tekutín. Pite minerálnu vodu, ktorú môžete striedať aj s tou obyčajnou. Vhodný je aj zelený čaj. Kávu si dopriať môžete, no zásadne bez cukru. Pri káve však myslite na to, že sa nepočíta do vášho denného príjmu tekutín.Zelený šalát a listy uhorky v zemi.jpg
 
Bez pohybu sa ani kilogram nepohne
 
Aj keď budete ketónovú diétu dodržiavať ako diví, bez vášho pričinenia sa vaša váha nepohne žiadnym rapídnym spôsobom. Pohyb je základom pri akejkoľvek diéte a nie je tomu inak ani pri tej bielkovinovej. Venujte sa hlavne, takzvaným, kondičným (aeróbnym) športom. Vhodná je chôdza alebo beh, bicyklovanie, lyžovanie, či plávanie. Denne by ste mali športovaniu venovať, a to minimálne, jednu hodinu. Ideálnejšia a aj účinnejšia, je však doba pohybujúcu sa, aspoň okolo hodiny a pol až dvoch hodín.