Triky, ktoré používajú firmy, aby nás donútili nakupovať

Prechádzka v nákupnom centre. Typická nedeľná idylka mnohých mladých ľudí. Viete prečo? Čo ich tam láka? Nákupy? Nie len to. Zoberme si napríklad CCC. Pozrite si ich leták a povedzte mi, či sa v ich letáku nachádzajú starí ľudia, ktorí majú na sebe topánky značky CCC. Nie? A práve v tom je to kúzlo. Akýkoľvek leták si zoberiete a prelistujete ho, zistíte, že ako modelov používajú prevažne mladých ľudí. A teenageri sa cítia dobre medzi svojimi. Preto ich láka tráviť svoj voľný čas v nákupných centrách. Psychologický ťah – a naozaj funguje.

eskalátor

Mastička na ústa. Kto ju nemá? S príchodom zimy si ju obstará skoro každý človek. Aké je obchodné tajomstvo výrobcov týchto mastičiek? Koľko krát za deň si ju nanášate? Dva? Päť? Alebo aj desať? Naozaj to potrebujete? V knihe Vyluxusované mozgy som sa dočítala, že keď robili prieskum mastičky na ústa jednej nemenovanej značky, tak zistili, že čím viac si mastičku nanášame na pery, tým viac ju potrebujeme. Prečo? Pretože obsahuje fenol a kyselinu salicylovú. Fenol je látka, ktorá umŕtvuje a kyselina salicylová požiera živé tkanivá, takže namiesto zotavenia našich pier, ich ešte viac vysúša. Ako keby nestačilo, že za život zjeme v priemere 1 a pol balenia mastičky na ústa (je to rátané spolu s rúžmi), tak nám vlastne vôbec nepomáhajú.

občerstvení

Chipsy. Krekry. Keksíky. Chrumky. Tyčinky. Stavím sa, že nedokáže zjesť IBA JEDEN. Vrecko s chipsami vám nedá spávať až dovtedy, kým nezjete aj poslednú chipsu. Za toto môžu rôzne dochucovadlá, ktorá vytvárajú na týchto pochutinách návyk. V balení chipsov je to konkrétne glutaman sodný. Jeho používanie v potravinách sa každým rokom zdvojnásobuje. Podľa štúdie v časopise Nature Neuroscience pôsobia tučné a vysoko kalorické pochutiny na mozog rovnakým spôsobom ako kokaín a heroín. Keď sa robil výskum na myšiach a potkanoch, tak vedci zistili, že podávaním vysoko kalorickej stravy sa im začne uvoľňovať dopamín, rovnako ako pri užívaní drog. A pritom závislosť na tejto strave trvá až sedemkrát dlhšie. Paradox, že?

Ostali ste šokovaní? Ste radi, že sedíte? Tak na dnes aj stačí.
 

Triky, ktoré používajú firmy, aby nás donútili nakupovať
Ohodnoťte příspěvek