Rubrika: Auto moto

Výhody a nevýhody automatickej prevodovky

Výhody a nevýhody automatickej prevodovky

Klasickí vodiči, poväčšine aj tvrdohlaví vodiči v mnohom odsudzujú automatickú prevodovku z dôvodu menšenie spojenia auto-vodič. Automatická prevodovka má však svoje veľké plusy
-je bezpečnejšia. Automatické prevodovky vás nenútia donekonečna dávať ruku na radiacu páku a tým pádom ste schopný držať volant oboma rukami aj v krízových situáciách. Taktiež mnohý mladí vodiči si v zákrutách alebo pri jazde z kopca vyraďujú rýchlosť alebo majú stlačený pedál spojky. To sa pri automatickej prevodovke nedá pretože nemáte pedál spojky a zároveň máte vždy zaradený stupeň „D“ teda jazda a pri jazde nevyradzujete.automatická převodovka.jpg
-je pohodlnejšia. Hlavne pri mestskej jazde ste schopný mať s manuálnou prevodovkou ubolenú ľavú nohu ale s automatom to nehrozí. Máte totižto iba pedál plynu a pedál brzdy, ktoré ovládate pravou nohou a ľavú máte odloženú.
-je rýchlejšia.Či sa vám to páči alebo nie, automatická prevodovka radí rýchlejšie ako vy. Navyše konštruktéri sa snažia o plynulý chod prevodovky takže v prípadnom závode s rovnakým autom, s rovnakým motorom ste s automatom rýchlejší.
-žiadne problémy s rozbiehaným. S automatickou prevodovkou nemáte spojkový pedál a ak vám nejde rozbiehanie tak to veľmi oceníte. Opadne z vás stres či sa rozbehnete na rušnej križovatke bez skapania motora a budete šoférovať s väčšou všímavosťou na premávku.vývoj převodovky.jpg
Takisto má aj svoje nevýhody, ktoré sa prejavujú rôzne napríklad-
náročnejším servisom. Sú rôzne typy automatických prevodoviek. Tie ktoré fungujú na princípe dvoch spojok s lamelami sa po čase vyšúchajú a prevodovku je treba vybrať a vymeniť dve spojky, čo nie je lacná záležitosť.
treba tiež dodať že automatické prevodovky nie sú vhodné pre zaťaženie prívesným vozíkom pretože je spojka veľmi namáhaná
Vo svojom princípe ak si vyberiete vozidlo ktoré nevyžaduje servis automatu alebo je naopak čerstvo vyservisovaný, tak si môžete užívať naplno výhody.

Máte doktora cez autá?

Máte doktora cez autá?

Autá sú určite časť, ktorá je pre nás ako pre ľudí veľmi dôležitá. Asi nemusíme vôbec hovoriť, prečo to tak je, napriek tomu môžeme byť šťastní a vďační, keď nám to auto oplatí tak, že s ním proste celý čas nie je vôbec žiadny problém. Na druhej strane, je jasné, že je za tým dosť veľa práce. Pretože aj keď sú napriek všetkému veci, na ktorých vám jednoducho záleží, mali by ste urobiť maximum preto, aby ste boli spokojný. A to je niečo, s čím jednoducho musíte rátať. Vaše auto možno nie je živá bytosť, je to však stroj, ktorý väčšina z nás ku bežnému životu https://www.mostkzivotu.eu/ proste potrebuje.
corvette závodní auto
Takže, keď chcete, aby vaše auto fungovalo, musíte jednoducho urobiť množstvo vecí, ktoré sú pre vás viac, než len dôležité. Verte tomu, že pracovať na tom je oveľa, ale oveľa ťažšie, ako by sa na prvý pohľad zdalo a nech sa deje čokoľvek, na tomto sa pracovať dá. Je to len o vašom výbore a o ostatných veciach, s ktorými ste skutočne spokojný. Aj keď sú to možno hlúposti, na tomto záleží a záležať bude. Na tom, ako sa vy sami staráte o to, aby bolo vaše auto úžasné a aby sa naň dalo pozerať už len z jednoduchého princípu. Držte sa toho princípu, stojí to za to viac, než si myslíte.
řidič za volantem

Mať doktora na auto je v dnešnej dobe viac, ako len normálne a práve preto je fajn, keď máte napríklad aj pneuservis Dubnica. Áno, možno vám to príde trochu uletené. Prečo by sme mali mať niečo, s čím vôbec nie sme stotožnený, prečo by sme mali robiť to a prečo by sme mali robiť ono, keď existuje toľko vecí, s ktorými musíme pri kúpe auta a pri starostlivosti o neho rátať, no nie? Ale verte tomu, že existuje množstvo vecí, s ktorými musíte proste rátať a robiť všetko preto, aby ste sa im vyhli, poprípade ich maximálne vylepšili. Áno, pre mnohých ľudí je to smiešne, ale ako sa k tomu chcete reálne postaviť vy? Viete, čo s tým?

Čo si pamätá každý z

Čo si pamätá každý z


Pusťme sa do toho – žiadne špekulácie len čísla!
·         Lewis Hamilton
Vyhral viac ako všetky preteky, čo nie je prekvapujúce a vedie najviac – 44 percent celej vzdialenosti. Nie nadarmo je jeho číslo 44. V každom závode zaznamenal body – predtým to bolo možné len pre Michaela Schumachera a Juana-Manuela Fangia.

formule

·         Valtteri Bottas
V priemere bol Finn najlepším vodičom v kvalifikáciách: Bottas spadol pod šieste miesto len kvôli pokutám spôsobeným výmenou komponentov automobilu. V ostatných sobotách Valtter získal v priemerné tretie miesto.
·         Daniel Riccardo Aussie
Aussie v priemere skončil o 4 pozície vyššie, než začal – najlepší výsledok sezóny.
·         Kimi Raikkonen

V prvej polovici sezóny finále skončil len niečo vyššie ako začiatok. V druhej polovici sa situácia ale zlepšila a Kimi nikdy nedokončil preteky na pozícii pod východiskom.
·         Sergio Perez
Druhým po sebe nasledujúcim rokom bol mexičan najlepší pilot z vrcholových tímov (Ferrari, Mercedes, Red Bull).

formule 1

·         Esteban Okon
Francúzi vyhrali cenu fair-play a za celú sezónu nedostali pokutu.
·         Lance Stroll
Jediný pilot, ktorý nie je z „Ferrari“, „Mercedes“ alebo „Red Bull“ a vystúpil v ​​sezóne.
·         Fernando Alonso
Španiel viedol 27 kôl na „Indy-500“ – a to sa stalo po prvýkrát po viac ako tisíc dňoch. V „F-1“ sa ale bohužiaľ nedostal na piate miesto.
·         Carlos Sainz
Najčastejšie odišiel z dôvodu nehôd – 4 krát (vyradený v Bahrajne, Massa v Kanade, bol torpédovaný vo Veľkej Británii a odletel z Japonska).
·         Marcus Eriksson
V prvom segmente kvalifikácie letel častejšie ako ostatní – 18 krát z 20 pokusov.
·         Pascal Verlaine

závody

Jediný pilot, ktorý riadil celú sezónu a zaznamenal body, zatiaľ čo osobný účet jeho partnera bol niekde okolo nuly.
·         Jolyon Palmer
Stratil v priemere 0,838 sekúnd vo všetkých kvalifikáciách – najhorší výsledok sezóny.
Vedeli ste o týchto zaujímavostiach? Ja som osobne zvedavá ako to skončí nabudúce.

Čo nerobiť pri kúpe ojazdeného auta

Čo nerobiť pri kúpe ojazdeného auta

Mnohí ľudia nemajú peniaze na to, aby si kúpili  čisto nové auto. Je to pochopiteľné, že auto, ktoré nemá najazdené vôbec nič a ešte v ňom nikto ani poriadne nesedel, je poriadne drahé. Práve preto sa ľudia uchyľujú ku kúpe ojazdených áut. Je to samozrejmé a v dnešnej dobe máme veľmi veľa možností, ako si také auto zohnať. No aj pri kúpe ojazdeného auta sa môžeme dopustiť množstva zbytočných chýb. Viete, akým spôsobom sa im môžete vyhnúť?
černé auto
 
1. Nerozhodujte sa sami
Ak samozrejme nie ste automechanik a s autami nemáte naozaj veľké množstvo skúseností, vždy choďte na istotu. Zoberte si so sebou známeho alebo kamaráta, ktorý sa v autách naozaj vyzná. Na rôznych bazároch totižto ľudia ponúkajú aj autá, ktoré sú schopné rozpadnúť sa už cestou domov. A to je jednoznačne to, čo nechcete. Preto je vždy lepšie nemyslieť si, že všetko ovládame a skúsiť požiadať o pomoc niekoho, kto sa naozaj vyzná.
model auta
 
2. Nepozerajte sa len na výzor
Určite poznáte tú známu frázu ,,nesúď knihu podľa obalu". Pri autách to platí naozaj dvojnásobne, ak nie aj desaťnásobne. Je jasné, že majiteľ auto celé vyčistil a vyleštil, veď ho predsa chce predať. Ale lesknúci a nepoškodený lak a voňavý interiér ešte neznamená, že tam nie je nejaká iná chyba, ktorú takto môžete prehliadnuť. Myslite aj na to, čo je pod povrchom a nielen na celkový vzhľad.
 
3. Nepodceňujte skúšobnú jazdu
Vždy, ale naozaj vždy najprv sadnite do auta a choďte sa previezť, až potom kupujte. Môže sa stať, že vás majiteľ nebude chcieť pustiť za volant. Buď nebude chcieť, aby ste sa vôbec previezli, alebo vás prevezie on sám. Neverte tomu, že s tým autom niečo nie je. Keby na ňom nebol žiadny problém, pustil by vás za volant bez vykrúcačiek. Také auto určite nechcete a nenechajte sa od nikoho oklamať. Verte tomu, že skôr či neskôr nájdete vaše vysnívané auto.

Správanie dnešných vodičiek v doprave

Správanie dnešných vodičiek v doprave

Automobil sa stáva nevyhnutným prostriedkom pre chod domácnosti. Ženy jazdia autami do zamestnania, na nákupy, vozia deti do školy, k lekárovi, k starým rodičom a pri dlhých cestách na dovolenku úspešne striedajú za volantom manžela. Motoristky sa dnes na ceste prejavujú sebavedomejšie a odvážnejšie v porovnaní s vodičkami zo sedemdesiatych rokov minulého storočia. Odlišnosti správania žien v doprave nepramenia iba z osobnostných a vekových zvláštností alebo dopravných podmienok, ale napríklad aj z viazanosti na typ dopravného prostriedku. Mladá pani za volantom prepychovej Mazdy býva dominantnejšia a razantnejšia ako vodička starého Favoritu.
moderní žena
Čo hovoria štatistiky
Štatistiky naznačujú relatívnu vyrovnanosť spôsobov zlyhávania vodičiek a vodičov. Takmer zhodné dáta medzi vodičkami a vodičmi ale nachádzame v príčinách zlyhaní. Neprimeranou rýchlosťou zavinili motoristky 15,8 % nehôd a motoristi 16,1 %. Nesprávnym predbiehaním bolo u žien len o 0,6 % menej zrážok ako u mužov. Nedaním prednosti v jazde havarovalo skoro o 10 % viac žien ako mužov. Nesprávny spôsob jazdy súvisel u vodičiek s 57 % stretov a u vodičov v 64 %. V prvej polovici roku 2008 zahynulo 48,6 % motoristiek a 46,6 % motoristov kvôli neprimeranej rýchlosti. Nič na tom nemení fakt, že u vodičiek končia smrťou asi 3 % z 1000 havárií. V absolútnych číslach sa to však javí inak. V prvej polovici roku 2008 mali ženy na svedomí skoro 12 000 nehôd a muži až 67 000.
žena v BMW
S rastúcim počtom motoristiek však rastie aj počet zlyhaní. Kým v roku 1985 spôsobili vodičky asi 5 % zo všetkých nehôd, v roku 2005 16 %. Ak navzájom porovnávame celú populáciu vodičiek a vodičov, tak sú ženy v cestnej premávke štatisticky úspešnejšie. Na druhej strane však postupne narastá počet motoristiek s potenciálnou potrebou vyrovnať sa mužom v problémovom dopravnom správaní a taktiež preberajú úlohu nedisciplinovaných účastníkov cestnej premávky, vytvárajú konflikty aj kritické dopravné situácie. Zaujímavé by bolo rovnaký prieskum zopakovať s odstupom desiatich rokov. 

Vodík ako pohon automobilov

Vodík ako pohon automobilov

Vodík postupom času prestáva byť len futuristickým pohonom, ktorý v praxi nemá zastúpenie a stáva sa čoraz výhodnejšou alternatívou k tradičným palivám používaným v automobilovej doprave. Zásluhu na tom má najmä nárast čerpacích staníc na vodík, ktoré sa budujú čoraz viac, a to najmä na území USA. Presnejšie ide hlavne o Kaliforniu, v ktorej je v súčasnosti 34 verejných vodíkových čerpacích staníc. 

noční město

Výhodou vodíkových automobilov je, že rovnako ako vozidlá s elektrickým pohonom, sú tiché a bez akýchkoľvek emisií. Ide teda o čistú formu paliva pre automobilovú dopravu. Čo teda bráni v rozvoji tak potenciálnej palivovej alternatívy ? Ide o finančnú náročnosť vybudovania čerpacích staníc, ktoré môžu stáť až dva milióny dolárov. Firmy sa boja tak veľkých investícií, čo je ešte posilňované faktom, že výrobcovia automobilov nechcú vyrábať automobily, ktoré si zákazníci nebudú vedieť „natankovať“. Týmto sa utvára bludný kruh, z ktorého vedie jediná cesta, a tou je vládna podpora vodíka a výstavba rozsiahlej siete čerpacích staníc.

doprava

Pre lepšiu ilustráciu udávame niekoľko číselných údajov. V USA je 34 staníc na tankovanie vodíka pre verejnosť. Naproti tomu je v USA vybudovaných viac ako 15 000 verejných staníc na dobíjanie elektrických áut. Verejné stanice na dobíjanie elektromobilov sú totiž vybudovateľné za zlomok ceny, ktorú je nutné zaplatiť za vybudovanie vodíkovej stanice. Výsledkom týchto (ne)pomerov je fakt, že americkí spotrebitelia si ročne kúpia 80 tisíc elektrických áut, a len cca 1 000 áut s vodíkovým pohonom.

taxi

Aj napriek tejto nevýhodnej situácii pre vodíkové automobily automobilky investujú nemalé prostriedky do rozvoja tohto segmentu. Prečo je to tak ? Trh s vodíkovými automobilmi a s ním súvisiace technológie sa neustále rozvíjajú a automobilky chcú byť pripravené na prípad, že sa tento druh pohonu stane lukratívnym. 

Možnosti VIN čísla, o ktorých ste ani nevedeli

Možnosti VIN čísla, o ktorých ste ani nevedeli

VIN je 17-miestne číslo– vlastne séria čísel a písmen, ktoré jednoznačne identifikujú vaše auto. VIN je tiež užitočná na sledovanie histórie akéhokoľvek ojazdeného vozidla, ktoré by ste si chceli kúpiť. VIN je kód, ktorý identifikuje nielen vaše konkrétne auto, ale aj kilometre a mnoho funkcií a možností, ktoré obsahuje. Obsahuje aj polopriehľadný kód, ktorý pomáha potenciálnym kupujúcim (a držiteľom záložného práva a právnikom) overiť presnosť VIN, aby zabránili falšovateľom.

tachometr

Kde hľadať vaše VIN číslo ?
VIN je v spodnom rohu palubnej doske, kde je nasadené čelné sklo. Váš konkrétny VIN bol pripevnený výdy k vozidlu, keď opustil výrobu a VIN by mal zostať s týmto vozidlom tak dlho, kým vaše auto nedáte zošrotovať. Môžete ho nájsť aj na poistnej karty alebo poistnej zmluve.

Čo znamenajú čísla a písmená vo VIN?
Prvé písmeno alebo číslo VIN vám povie, v akej oblasti sveta bolo vaše vozidlo vyrobené. Priraďte číslo alebo číslo nižšie k prvému číslu alebo písmenu vášho VIN, aby ste zistili, v ktorej oblasti sveta bol váš VIN vytvorený.

A, B, C, D, E, F, G a H sú vyrobené v Afrike
J, K, L, M, N, P a R sú vyrobené v Ázii
S, T, U, V, W, X, Y a Z sa vyrábajú v Európe
1, 2, 3, 4, 5 sa vyrábajú v Severnej Amerike
6 a 7 sa vyrábajú vOceánii
8 a 9 sa vyrábajú v Južnej Amerike

Druhé písmeno alebo číslo v kombinácii s prvým písmenom alebo číslom vo VIN informuje o tom, v akej krajine sa vozidlo alebo vozidlo vyrobilo. Možno vás prekvapí, že nie všetky japonské autá sú vyrobené v Japonsku a tak ďalej. V každom prípade sa autá a nákladné automobily vyrábajú vo viac ako 80 krajinách a existujú viac ako 600 kódov krajín VIN.

Tretie číslo alebo písmenopoužíva výrobca vozidla, aby zistil, aký typ vozidla to je. Mohlo by to byť auto, nákladné auto, autobus a tak ďalej. Každý výrobca automobilov používa na tento účel rôzne kódy.

značky

Čísla alebo písmeno 4 5 6 7 8
Tu nájdete model vozidla, typ motora, typ karosérie a podobne. Každý výrobca vozidiel používa na tento účel rôzne kódy.

Číslo alebo písmeno 9
Toto je VIN kontrolná číslica, kde môžete použiť matematiku na zistenie, či ide o správny VIN. Nehovorí vám nič o samotnom vozidle.

Čslo alebo písmeno 10
Desiate písmeno alebo číslo VIN vám oznámi modelový rok vozidla. Všimnite si, že to môže byť odlišné od toho, kedy bola vyrobená, pretože toľko výrobcov automobilov začne vyrábať model po rokovaní v budúcom roku.

Číslo alebo písmeno 11 12 13 14 15 16 17
Tu výrobcovia automobilov zadávajú jedinečné informácie o konkrétnom vozidle, ktorému patrí VIN. Názov montážneho závodu, doplnkové doplnky k vozidlu, výrobné poradové číslo a veci takéhoto charakteru. 

Načo si dávať pozor pri kúpe auta

Načo si dávať pozor pri kúpe auta

Ide si kúpiť nové auto z bazára no po kúpe ostanete sklamaný z toho čo Ste  kúpili. Preto Vám parádime na čo si máte dávať pozor pri kúpe nového auta z bazáru.

ferrari

Už máte vybrané auto a chcete si ho kúpiť , no skôr ako to urobíte skontrolujte všetko čo sa dá. Začnite vonkajškom teda si veľmi pozorne všímajte ako to auto vyzerá. Či má nejakú hrdzu , škrabance , alebo niečo iné čo na aute nemá byť. Pozrite sa aj na podvozok či nie je padnúť súčiastka alebo neovisá žiadna hadička či kábel. Ak by ste zistili že niečo takéto má povezte predajcovi o chybách ktoré ste našli a žiadajte ich o nižšiu cenu alebo nech Vám ukážu nové auto. 

Pri interiéroch platí pomerne to iste ale všetky detailu sú podstatné. Preto začnite pekne od strany vodiča. Všimnite si či nie je na budíkoch prasknuté sklo , či nie sú stočené kilometre , škrabance na palubovej doske , roztrhané poťahy na sedadlách , poškodená alebo prasknutá podlaha  , skontrolujte či správne fungujú pedále , prevodovka , no všetko čo by Vás mohlo odradiť od kúpi auta.

Ak sa nevyznáte motoroch zavolajte si na pomoc rodinného príslušníka alebo odborného technika ktorý Vám auto skontroluje priamo na predajni a ten Vám dokáže povedať akom je auto stave a určiť cenu za auto. No takýto technik je spoplatnený , ale na druhej strane máte istotu že je v poriadku a môžete sním bezpečne jazdiť.

Ako posledné si kontrolujte čo je napísane v servisnej knihe , pretože tam nemusia byť uvedené fakty pri servise auta. Ak na technickej kontrole zistia že tam boli menené brzdy a v servisnej knihe to nebude zapísane môžete mať s toho veľký problém.

meďák

Rada na záver : Ak si chcete kúpiť auto na diesel počítajte stým že ak nevypálite turbo môžete mať veľký problém. Turbo vypálite len pri veľkých vzdialenostiach , a pri menších sa turbo nedokáže vypáliť a môže sa rýchlo poškodiť . Ak nejazďte cca 50 až 100 km denne myslím si že sa diesel ani neplatí kupovať pretože viac dáte pri dieselu na opravu ako pri benzínovom motore.