Nebuďte obeťou nákupu

Viete, ako veľmi s vami dokážu obchody manipulovať? Asi existuje len veľmi málo ľudí, ktorí neradi nakupujú a nezáleží na tom či je to chodenie po nákupných centrách, alebo pozeranie internetových obchodov. Mnohí ľudia okamžite nakupujú, keď uvidia jedno čarovné slovíčko. Asi už tušíte, že to slovíčko, ktoré máme na mysli, je zľava. Veľmi často však to, že je tam zľava napísaná, ešte neznamená, že tam je skutočne nejaká zľava aj uplatnená. Mnohím ľuďom je jasné, že skutočná hodnota vecí, ktoré kupujeme, je takmer o polovicu a veľmi často aj o oveľa viac, nižšia. Napriek tomu nakupujeme ako blázni a absolútne nám na tom nezáleží.

davy lidí
 
Najviac na nás účinkujú povianočné výpredaje, medzisezónne zľavy alebo takzvaný black friday, ktorý sme prebrali od západu. Je jednoznačne jasné, že vtedy obchodníci skáču od radosti, ale aj napriek tomu, že ceny veľmi znížia, zarobia neskutočne veľa peňazí. Stopercentná prirážka je automatika, no poznáme aj iné veci, ako vás vedia ľudia donútiť, aby ste nakupovali. Najlepší príklad nájdeme samozrejme práve v nákupných centrách alebo, ešte lepšie, vo veľkých hypermarketoch. Obchodníci majú za sebou odborníkov na ľudskú psychológiu a práve preto väčšinou pri vchode do hypermarketu zacítite vôňu pečiva. V momente, keď zacítite čerstvé pečivo, vaša predstavivosť začne pracovať a zrazu sa cítite hladný.
 
nákupní košík

A ako vás donútia, aby ste si kúpili to, čo chcú, aby ste si kúpili? Umiestnia to do vášho zorného poľa. Platí, že tie najlacnejšie veci sú umiestnené práve naspodku, pretože ľuďom sa tam len málokedy chce zohnúť a tie najdrahšie sú zase úplne navrchu. Existuje aj množstvo iných ťahov, ktoré sú poriadne premyslené. Napríklad, ak si začnete pamätať sumy, ktoré boli nalepené na cenovkách predtým, než sú označené ako zľavy, zistíte, že sú mnoho ráz totálne rovnaké. Alebo veľmi často len o desať centov znížené. Dajte si preto pri nakupovaní skutočne veľký pozor a vždy si premyslite všetko, čo kúpite. Nikdy neviete či sa náhodou nestanete len obeťou nejakého šikovného marketingového ťahu.

Nebuďte obeťou nákupu
Ohodnoťte příspěvek