Chceli by ste si zasadiť orechy?

Určite ste už počuli myšlienku toho, že keď necháte semienka, oriešky, obilniny alebo strukoviny vyklíčiť, zlepšuje ich výživovú hodnotu a náš žalúdok i črevá ich lepšie strávia. Je to naozaj pravda.
Spomínané PISTÁCIE v úvode sa nedajú naklíčiť ani zasadiť. Jednoducho, keď ich namočíte, nevyklíčia, tak si nerobte zbytočné ilúzie. PÍNIOVÉ ORIEŠKY sú na tom rovnako ako pistácie.

VLAŠSKÉ ORECHY, ktoré pozná asi každý z nás sa majú nechať len 4 hodiny namáčať a potom bez vyklíčenia zasadiť. Chutné MANDLE sa dajú do misky s vodou na 8-12 hodín a následne potom ako vyklíčia sa v nej nechajú ešte 12 hodín klíčiť. Až potom sú vhodné na zasadenie.
CÍCER je podobný ako mandle. Namáča sa po dobu 12tich hodín a po takú istú dobu sa nechá klíčiť.

Známu FAZUĽU MUNGO namáčame celý deň – čiže celých 24 hodín. Po tejto dobe by mala vyklíčiť a potom ju necháme vo vode klíčiť ešte 2-5 hodín. Časovo sa to teda pohybuje od 48ich hodín do 120 hodín. Ak k tomu prirátame aj prvotné namáčanie, tak je to od 72 hodín do 144 hodín. Samozrejme, závisí od toho ako rýchlo a bujne bude klíčiť.

Pre mňa neznámy KAMUT nechávame v miske s vodou naklíčiť 7 hodín. Po tomto čase ho tam necháme odpočívať ešte 2-3 dni. Trochu menej ako pri fazuli mungo, ale aj tak to patrí medzi najdlhšie časové intervaly spomedzi všetkých.
OVOSsa podobá na pre mňa neznámy kamut, iba malý rozdiel je v ňom, že sa namáča len na 6 hodín. Následne potom sa necháva odpočívať 2-3 dni takisto ako kamut.

 POHÁNKAsa namáča len veľmi krátko a to je 15 minút. Po tom sa necháva klíčiť 1-2 dni.
Dokonca aj ryža sa odporúča namáčať, ale len pred konzumovaním, pretože pochybujem, že by sa z priemyselne vyrábanej ryže dalo niečo vypestovať. Ak sa mýlim, tak sa ospravedlňujem, ale je to len môj skromný názor. Takže RYŽA sa má namáčať až 9 hodín a 3-5 dní klíčiť.
QUINOAje všade teraz veľmi ospevovaná. Namáčať sa má iba 2 hodiny, to znamená, že je ľahšia na trávenie, ale 8 krát menej ako pohánka, ktorá má rekordných 15 minút. A následne má 1-2 dni klíčiť.

Či už ste sa rozhodli niečo si zasadiť, alebo len skonzumovať s bonusom, že ulahodíte svojmu tráveniu a brušku, v oboch prípadoch je to veľmi prospešné pre zdravie človeka. Pretože tieto obilniny, strukoviny, orechy a podobné obsahujú dosť veľké množstvá zdraviu prospešných látok, ktoré získame len málokedy z iných jedál. Takže je pre nás dôležité, aby sme ich prijímali prirodzene z potravy a, aby sme si nemuseli kupovať vitamínové doplnky, či už vo forme tabletiek alebo šumivých nápojov. Tie často ani veľmi nepomôže, pretože prirodzená strava je NENAHRADITEĽNÁ. 

Chceli by ste si zasadiť orechy?
Ohodnoťte příspěvek